-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34040 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

محكمه الهي را شرح دهيد ؟
در عـالـم آخـرت دادگـاه عـدل تـشـكيل مي شود و اعمال همه بندگان حاضر مي گردد . (1) ونـامـه هـاي اعـمال توزيع مي شود . (2) و انتساب هر كاري به فاعل آن چنان آشكار است كه ديگر نـيـازي نـيـسـت كـه از كـسـي بپرسند چه كرده اي ؟ (3) در اين دادگاه فرشتگان وپيامبران و برگزيده گان خدا به عنوان شهود حضور دارند . (4) و حتي دست و پا وپوست بدن گواهي مي دهد . (5) و حساب همه مردم به دقت رسيدگي و با ميزان الهي سنجيده مي شود . (6) و بر اساس عدل و قسط درباره ايشان داوري مي گردد . (7) و هـركـسـي نـتـيـجـه سـعـي و كوشش خود را مي يابد . (8) و به نيكوكاران ده برابر پاداش داده مي شود ولي بدكاران فقط كيفر اعمالشان را خواهند ديد نه بيشتر . (9) هـيـچ كـس بـارديـگـري را نمي كشد (10) اما كساني كه ديگران را گمراه كرده اند علاوه بر گناهان خودشان معادل گناهان گمراه شدگان را نيز به دوش مي كشند . (11) عوض و بدلي درقيامت از كسي پذيرفته نمي شود . (12) و شفاعت كسي مقبول نمي گردد مگر شفاعت كساني كه از طرف خداي متعال ماذون باشند و بر اساس معيارهاي مرضي خدا شفاعت كنند . (13)به آيات مربوطه توجه فرمائيد :1 - (آل عمران / 30 )2 - ( اسراء / 13 و 14 )3 - ( الرحمن / 39 )4 - ( آل عمران / 140 )5 - ( نور / 24 )5 - ( فصلت / 21 - 20 )6 - ( الـقـارعه / 5 )6 - ( اعراف / 9 و 8 )7 - ( يونس / 54 )7 - ( يونس / 93 )8 - ( نجم / 41 - 40 )8 - ( انـعـام / 164 )8 - ( بقره / 281 )9 - ( انعام / 60 )10 - ( انعام / 164 )11 - ( نحل / 25 )12 - ( بـقـره / 48 )13 - ( بقره / 255 )13 - ( انبياء / 28 )اين است نموداري از محكمه عدل الهي در روز رستاخيز كه ايمان و يقين به چنين روزي , بازدارنده انسان از ظلم به ديگران است .

محمد تقي مصباح يزدي / آموزش عقايد
مصباح يزدي - محمد تقي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.